Ideell medlemsdriven förening

Tyresö Bygdegård drivs av den ideella föreningen Tyresö Bygdegård. Vi är för närvarande cirka 160 medlemmar som på olika sätt hjälps åt att göra Bygdegården till den trevliga mötesplats den är. Tomten som utgör Tyresö Bygdegård består av två större byggnaderna och ägs av den ideella föreningen med samma namn. Föreningen, som är politiskt och religiöst neutral, har till uppgift att anskaffa och för framtiden bibehålla en bygdegård med samlingslokal. Se våra stadgar för mer information om föreningen.

Frivilliga insatser möjliggör drift

Bygdegårdens drift möjliggörs av insatser från medlemmar samt Bygdegårdens driftsansvarige som sköter det dagliga på deltid. I Bygdegårdsförening finns det alltid plats för fler och både aktiva såväl som stödjande medlemmar är välkomna. Tveka inte – ge ditt stöd till föreningen genom att bli medlem idag!